onsdag 9. september 2015

Helsparkle murvegg

Se hvordan du helsparkler en vegg av f. Har du en vegg av betong eller murpuss som skal helsparkles? Følg vår enkle guide til hvordan du selv raskt og enkelt kan få fine og glatte vegger med. Ingen plateskjøter i en murvegg ). Ardumur 8(Veggopprettningsmasse), og helsparkler 1-ganger med f. Før veggen kan sparkles opp, må den grunnes. Alle rester fra skrueplugger, gamle spiker og skruer fjernes, før veggen slipes over med grovt sandpapir korning 80. En stygg vegg som denne kan lett bli pen igjen med en omgang helsparkling.


Helsparkle veggen Vegg. Har du fått bort all gammel tapet, reparerer du større sår med f. La heller stria henge, og skjul den enten ved å helsparkle , sette opp gipsplater, eller bruke underlagsduk, lyder ekspertenes råd. For å dekke strie trengs gjerne to eller tre lag med sparkel.


Selv føler jeg meg sexy med. Om du ønsker kan du selvfølgelig henge fiberduk, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Nå vil jeg få en maler til å helsparkle alle veggene. Er det noen som har gjort det som kan si noe om hva det koster?


Skal jobben bli gjort helt perfekt pleier vi først å sparkle ganger, så pusse ne så maler vi en gang, flekksparkler, flekkmaler - og maler ett lag til slutt, sier Regnbuen Malermesterbedrift på Torshov i Oslo. Trykk her for å se hvor mye det koster å helsparkle veggene. Jeg vurdere å helsparkle soverommet for å få glette vegger. Kommer til å skjære bort all løs og boblete strie.


Jeg er bittelittredd for at mer av strien kommer til å løsne etterhvert som den fuktes med sparkel. Jeg har kjøpt leilighet og der er det sånn flott glassfiberstrie i stuen som er malt over flere ganger. Det finnes ulike måter å sparkle veggen på.


Vi har spurt malermesteren om hvor man bør bruke helsparkel, rullesparkel og veggfornyer. Hvilken jobb utfører malermestrene? Det er strie på veggen, og jeg er litt bekymret for å ta jobben fordi enkelte steder så har strien løsnet fra gipsveggen. Så lenge veggen er rett bak så er det ikke så mye jobb å helsparkle (tapet over gjør at du ikke må være sååå nøye). Enkelte menn elsker det, andre river dem av så fort som mulig.


Skaff deg så bred sparkel som du klarer å håndtere. Forbered deg på å sparkle og slipe i flere omganger. Selv gikk det tre runder på min vegg med brukbar struktur i tapeten.


Stay-ups eller strømper og holder er ikke et ukjent fenomen i min seng. Etter påføringen jevner du ut massen med en sparkelspade. Du kan kjøpe sparkelmasse beregnet på rulling, eller tynne ut Husfix-sparkel til det blir som tykk maling. Skal du helsparkle kan du også påføre sparkelmasse med en langhåret rulle.


Bruker du rullesparkling istedenfor å helsparkle veggen for hån så går denne jobben både fortere og er enklere å få jevn for deg uten profesjonell opplæring. Se gjerne videoen for å få tips fra våre profesjonelle malermestere. Den tradisjonelle metoden vil være å helsparkle veggen med sandsparkel og lime på et tynt lag glassfilt oppå. Den flotteste løsningen.


Rullesparkling av vegg. Den fineste løsningen til å fjerne glassfiberstrie er samtidig også den mest avanserte. Når du har gitt dette en riktig grunning, er du klar til å male veggen. Vi fikk snekkere til å komme å fikse nytt tak til oss, før vi selv gikk i gang med helsparkling av veggene. Har revet ned fliser på en murvegg på et kjøkken men det sitter igjen mye lim.


Tenker derfor å helsparkle veggen før påsetting av nye fliser. For noen år siden var en vegg uten strie nærmest for ufullendt å regne. Skulle du gjerne hatt en slett fin vegg, men gruer for jobben med å helsparkel. Da kan rulle sparkel være løsningen. Dette er flytende sparkel som tykk maling.


Aller først er det viktig at du bruker sparkelmasse tilpasset underlaget. Spør her på KG før jeg legger ut jobben på mittanbud sånn at jeg vet noenlunde hva jeg kan forvente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg