mandag 8. juli 2019

Pusse opp spisebord furu

Ta innredningen i spisestuen din til neste nivå med unike spisebord fra Bolia. Se hele sortimentet, hvor du finner unike designmøbler i flere fasonger og størrelser. Mange forskjellige designs.


Stort utvalg av moderne kvalitetsprodukter. Finn ditt nærmeste varehus.

Du får det bedre når du har det fint hjemme. Kom til måltidene, bli sittende for historiene. Se vårt store utvalg av bord i kjent design. Vi hjelper å planlegge, og leverer i hele landet. En smart måte å pusse opp lakkerte eikebor er å fjerne lakken og sette bordet inn med hardvoksolje.


Hardvoksolje finnes som fargeløs eller tilsatt fargepigmenter. Glansen er silkematt.

I vårt tilfelle velger vi å bruke kjemikalier. Pusse opp spisestuen. Her er et knippe spisebord som skiller seg litt ut fra mengden. Malte bordplater med hakk og riper kan reddes. Det samme vil gjelde for spisebord i tre.


Ved nedpussing av flater, oljebehandling eller maling kan gamle, antikke møbler bli freshe og unike. Lakken må løses opp , og møbelet må vaskes og stå til tørk før pussing. Planlegger å pusse opp spisebord , stuebor en tv benk og vitrineskap som er i oljet eik. Oljet spisebord i eik innlegg 16. Zermatt spisebord er et rustikt og solid bord i gråoljet eik.


I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler. Istedet for å svare hver på mail, tar jeg fram en kommode jeg pusset opp i fjor. Noen har kanskje sett den før på butikken sin blogg.


Det er litt omgjort og mere utfyllende her. Samme framgangsmåte ved maling av kjøkkeninnredning og dører. For idag har jeg pusset og malt et veldig gammelt spisebord som vi skal ha i kjøkken kroken vår.

Skal pusse opp et furubord som er lakkert, og tenkte å prøve lakkfjerner. Det har noen riper, hakk og misfarginger på bordplata. Jeg tenkte jeg skulle pusse det ned for hån og så lakke eller beise i en mørk farge. Noen som har tips til utstyr og hvordan jeg skal gå fram?


Vi har nylig fått et spisebord som må restaureres på en eller annen måte. Bordet er mest sannsynlig massiv eik og lakkert, men bordplaten er slitt. Hvordan kan jeg restaurere bordplaten på best mulig måte?


Går det ann å gjøre en forløpig fix slik at det blir seende litt penere ut (møbelpuss, Liberon olje eller voks, m.m.)? Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser. Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Besøk en av våre butikker eller bestill enkelt på nett her!


Spisebord Direkte fra Lager. Flere resultater fra forum. Fornying av spisebord i furu heltre. Jeg har ikke pussemaskin , men kan låne en av naboen. Eieren vil gjerne friske det opp i en mindre gul farge.


Arkene ble revet opp i biter,. Jeg ser at du har samme hobby og interesser som meg, så da har du stor glede av å restaurere og pusse opp gamle møbler o. Som regel er furu den tresorten man forbinder med gulning. Når man har pusset ned et møbel, gjelder samme fremgangsmåte som for nylagde møbler. Jeg måtte mote meg opp i for å male lister og karmer i stuen og så.


Hei:) Synes bord og stoler ble kjempefine-det er så moro å pusse opp. Men siden furu ikke slipper inn her så måtte malekosten fram. SLIPEJOBBEN: Med en plansliper ble bordplaten slipt ned på rundt én time, først med et grovt papir og så.


Denne beisemetoden kan KUN brukes på HELTRE som eik og furu. Jeg holdt på å pusse opp en gammel sjenk for en kunde å klarte å gjøre. Når du skal pusse opp et møbel, er det mange ting å ta hensyn til om resultatet skal bli bra. Forarbeidet er avhengig av både utgangspunktet og hvilken sluttbehandling du velger (olje, lakk, voks, beis). Vi har en spisestue i lutet furu (tror den er lutet - treet er ganske lyst og overflaten ser ubehandlet ut, altså ikke lakkert).


Stolsetene er trukket i blått stoff. Vi har ikke råd til å kjøpe ny spisestue, men vurderer å pusse opp den vi har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg