fredag 5. februar 2016

Minneramme ikea

Nå har jula kommet på IKEA - se utvalget her. Se julegavetipsene våre for store og små. Se alle IKEA Family-tilbud. Her finner du en oversikt over alle tilbudene våre. Book en interiørdesigner.


Få hjelp av en interiørdesigner på nett eller varehus.

Rammen er en Ribba ramme fra Ikea. Som jeg skjønner er rammen kjøpt på IKEA , men hva heter den? Disse har en dybde på 4. Bakgrunnen har jeg laget selv ved å skrive ut A4ark med prikkete bakgrunn som jeg har laget i Photoshop. Vil gjerne ha en minneramme av barna mine ja,men vil nok prøve å være litt mere kreativ,samt sette inn ting som PASSER sammen. Denne rammen Rannveig har laget er vel et resultat av en lite kreativ person med dårlig smak.


Tro dere meg, den skal fylles med bilder! Det er tross alt en minneramme , og skal stappes med så mye minner som overhodet mulig. Det kan ikke bli for mange minner i en minneramme !

Jeg ble, som mange andre, inspirert her i bloggeverden til å lage ei minneramme til Sienna Marie. Jeg lagde den ferdig før dåpen hennes som var den 4. IKEA har helt supre rammer, enkle å jobbe med. Størrelsen på plakatene trenger ikke være lik størrelsen på rammen, justér med passe-partout. For å lage minneramme må du ha en ramme som er dyp.


Ferdigrammer i alle mulige størrelser. Jeg har kjøpt store rammer på ikea av type ribba. Ribba – rammer fra Ikea (25x25cm) for NOK 100. I går lagde jeg minnerammer til gutta. Til snuppa har jeg lagd fra før.


Da har en plass til mange gode minner. Den er 52x52cm (bilde 50×50) og er dyp. Først må en finne i alt en vil ha inni rammen. En slags tavle eller ramme – vet at mange bruker Ikea -bilderammer som er ekstra tykke.


Den første smokken, ultralydbilde, de første tøflene, kanskje til og med det første babyantrekket eller kjolen? Det er så mange muligheter for hva man kan bruke. Planen er at den skal være med som pynt i dåpen.


De to hvite feltene på bildet av rammen, er de navnelappene han hadde rundt håndleddet og leggen etter fødsel.

Etter hun la seg, fant jeg frem ei ramme som har ligget litt for lenge i sjenken. Utstyrt med limpistol og ramme fra IKEA satte jeg i gang med å lime både hentesett og sykehusarmbånd inn i rammen, og jammen ble det ikke en fin (og noe sentimental) minneramme som skal få plass på lillejenta sitt rom. I helga feiret vi bursdagen min med familien, spiste altfor mye kake, is og mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg