onsdag 13. mars 2019

Male furubord hvitt

Reserver ditt Hotell i Male online. VASK: Start alltid med å vaske flatene du skal male. Det viktige forarbeidet: Dekk til gulvet under bordet med dekkefilt, så unngår du unødvendig malingsøl. Så fjerner du eventuelle beslag og skaper vekk løs maling.


Så er det viktig å vaske godt. Bruk et rengjøringsmiddel som er beregnet for bruk før maling.

Uansett hva du skal male , er det smart å vaske med Jotun Husvask først. Det var mange merker på kommoden vår, så vi slipte først med et litt grovere sandpapir og med et fint sandpapir (f.eks. 180) tilslutt.


Hvordan male møbler - stol. Denne bruksanvisningen gjelder for ubehandlede og tidligere malte møbler av treverk. I videoen nedenfor ser du maling av en stol. Jeg har et mørklakket furubord som nå skal males lyst.


Det skulle males og i leggesplanten skulle få dekor. Hvis du våger å male gulvene hvite vil rommet virke lysere og større.

Mens jeg stod å pusset med en vanlig pussemaskin, følte jeg at det var ikke håp å få det fint igjen. Tenkte at jeg må bare male hele bordet hvitt. Fra gule furu til høyglans hvite og helt unike men samtidig moderne. Min anbefaling er å male lister, vinduskarmer og dørkarmer hvite. Tak bør også være hvitt enten malt eller beiset.


Veggene kan du male i den eller de fargene du liker. Dørene kan sprøytes og det er. Skjenk – kjøpe ny hvit , eller brukt furu for så å male. Kontroller vinduene hvert år. Ser du sprekker i kitt og maling nederst i vinduskarmen, er det tegn på at det er på tide å male.


Det er den mest sårbare delen av vinduet. Ser vinduet bra ut ellers, kan det holde med å kun male den nederste delen og ca. Huske grundig forarbei så blir det mye enklere å få flott.


Vi har et lakkert furubord til spisebord. Må jeg slipe vekk lakkeringa? Dette har jeg lyst til å male hvitt.


Redesign: Gammelt gulnet furubord blir lyst sommerlig med perlemor og hvit olje Jeg lar meg inspirere av naturen, og redesigner det gamle furubordet.

Viktig å ha innslag av naturlige materialer for å beholde varmen i hytten. Bordet ble vasket og grunnet. Deretter ble det malt på samme måte som stolene. Har aldri malt før og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.


Må være slitesterkt, da bordet er i daglig bruk, unger rundt bordet. Tenker at jeg ihvertfall må pusse det lett med fint sandpapir. Hjelp til å male et spisebord hvitt 6. Jeg sitter akkurat å tenker på det samme ang å male stuemøblene mine. Jeg har tenkt litt på sort matt, noen som har gjort det med furumøbler?


Jeg har også Dun på veggene, men har vurdert litt å male de i eggeskallhvit. Noen som har bilder av noen møbler de har forandret til brunt, hvit eller gjerne sort? Ville ikke hatt furu kjøkken f. Også må det være lyslakkert furu, og ikke syrebeiset for det liker jeg ikke.


Bestilte en gang ett lyslakkert furubord , og da jeg endelig fikk det etter uker og pakket opp var det syrebeiset. Kjøpte meg ett gammelt furubord til 5kr på finn etter det ble slutt mellom jeg og bf. Men siden furu ikke slipper inn her så måtte malekosten fram. Jeg har malt salongbordet mitt hvitt , komodene mine, og har hvite blomsterbor og alt.


Spisestuestolene skal jeg kjøpe nye, og vurderer å ha hvite føtter på de. Men tross sin popularitet, er det en del hensyn å ta for at hvitfargen virkelig skal komme til sin rett. Vi gir deg en god veiledning på hva du bør tenke på før du velger hvitt.


Bakepapir og stryk-jern. Hvit stearin, males opp. Den oppvarmede voksen trekker inn i bordplata. Forsøk deg frem på noe annet så du blir kjent med teknikken.


Klassisk hvit : En ren og nøytral favoritt som kanskje er den mest allsidige hvittonen jeg kjenner. Den er verken gul eller rø kun ren og hvit med et lite knepp svart i. Letthet: En svakt gulaktig hvittone, hakket mindre gul enn Egghvit og Bomull. Resultatet blir da at lister og detaljer blir seende gule og litt ”skitne” ut inntil din kritthvite vegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg