mandag 9. januar 2017

Flettepute oppskrift

Flettepute oppskrift

Noen ganger er det en ny oppskrift , andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen. Vet Marius egentlig skal ha tre farger, men jeg syns det ble fint med bare to farger også. Oppskiften blei lagra Og tanken var vel at eg skulle strikke den med en gang #128578; Det blei et år på vent , år etter, er ikke gale det da #128578; ))).


Flettepute oppskrift

Flettepute Nå har jeg endelig. Takk til Strikkogtov som delte oppskrift. Jeg har tatt utgangspunt i den oppskriften. Nydelig flettepute og herlig bestemorteppe i bakgrunnen:DDDD Jeg lærte å strikke fletter da jeg var år. Moren til min første kjærlighet, kjøpte garn og mønster til en jakke med fletter.


Jeg strikket jakke til meg selv, og hun strikket til sønnen sin, altså kjæresten min. Kjærligheta varte ikke evig, og ikke jakka heller. I julegave til mamma har jeg strikket en flettepute :) Hun var med meg en gang på garnbutikken og bemerket at hun ønsket seg en slik, så da var det bare en ting å gjøre! I tillegg synes jeg grått er fint i grov strikk, og det passer fint sammen med vår mørkegrå sofa. Oppskriften på puta fant jeg på Ravelry, og hurra, den er gratis.


Flettepute oppskrift

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg! Falk er et svært anvendelig garn.


Det har klassisk tykkelse og er like godt. Den er strikket på tjukke pinner, så det gikk ganske fort. Trodde flettestrikking var veldig vanskelig, men når jeg kom inn i det gikk det ganske greit.


Er ikke så fornøyd med resultatet. Strikket da det samme mønsteret på begge sider. Når puten var stor nok til min innerpute felte jeg av på den ene halvdelen, mens jeg strikket videre på den andre halvdelen for å få en klaff til å brette over.


I går var vi i bursdag hos en av fadderbarna mine, og mor i huset har også nettop hatt bursdag. Men jeg har strikket den på rundpinne, så det blir fletter på begge sider. Også slipper jeg å strikke vrang tilbake.


Flettepute oppskrift

På denne siden finner du oppskrifter du kan kjøpe. Når du har kjøpt oppskriften får du en link til nedlasting. Klikk på linken, du får oppskriften på maskinen din. Finner du ikke oppskriften , sjekk om den er i mappen for NEDLASTNINGER eller i SPAM-boksen, ta evt Kontakt. Min design er omfattet av Åndsverksloven.


Kjekt også å strikke på et nytt strikketøy. Det skal bli noe som heter Fragiflutti. Fant oppskrift på nettet, men bare på tysk.


Jeg kan litt tysk, men ikke vanskelige tyske strikkeoppskrifter. Heldige meg har en tysk kollega som var så snill å oversette oppskriften for meg. Veldig takknemlig for hjelpen. Her finner du lenker til strikkeoppskrifter på ting til huset.


Denne siden ble sist oppdatert 03. Liker du også å sy og hekle? I oppskriften til genseren To bølger er det lagt til noen rettelser. Vi hjelper deg med teknikkene du trenger å kunne for å.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg