torsdag 2. august 2018

Sigural erfaring

Er selv litt usikker på grunnarbeid. Har et forholdsvis grovt garasjegulv. Hadde tenkt å tynne ut epoxyen med vann og ikke prime på første strøk. Betongolje er også alternativ, men jeg har ikke erfaring med det enda. Han med masse erfaring fra tidligere kar som han har bygd.


Våre medarbeidere har lang erfaring i malingsbransjen og vi har med oss de. Det skal derimot sies at så lenge det er 2komponent er det meste bra, grunnen til at får trøbbel med maling er dårlig forarbeid. Spesialmalingen gir meget god beskyttelse mot mekanisk slitasje, vannsøl, oljer og kjemikalier, og er velegnet til så vel bolig og garasje som til industri og landbruk.


Syrevasket og rullet to strøk, fort gjort. Hadde bil med piggdekk et par år uten at det ble merker av det - lite ratting og spinning dog! Litt glatt når det er vått der betongen var helt slett.


Ville kanskje vurdert sand i andre strøk, men så sitter møkka litt bedre. Har bare god erfaring med sigural jeg også, og jeg har jobbet på. Tenkte jeg skulle male gulvet med epoxymaling e. Det er slitesterkt, lett å vaske og egnet i både kjøkken, verksted og stue.


Gulvet er i kjeller, det er sluk på rommet, betongen er ubehandlet fra før. Tror ikke det er noe fukttransport fra grunnen og opp, da det ikke er antydning til det under vaskemaskin. Personlig har jeg dårlig erfaring med to-komponent på gulv. Den sprekker opp ved belastning, og når to-komponent først sprekker, har man en stor jobb foran seg.


En-komponent derimot, kan man male oppå med jevne mellomrom uten forarbeider. Det er nå Scanox som produserer denne malingen. Epoxygrossitens gulvprodukter er tilgjengelig i mange farger og mønstre. Sigural er en luktsvak blank to-komponent epoxy. Bruk vårt fargekart for epoxy gulv for å finne riktig løsning.


Det var et gammelt gulv som jeg pusset fritt for løs smuss, men jeg syrevasket det ikke. En kamerat av meg satt opp et nytt lager bygg for snart år siden. Er 2-år siden hver av de ble malt, og jeg har bare. Walkabout skrev: Enig med dere begge, e-tron GT er hundre ganger bedre enn noe av det elektriske BMW kommer med for tiden.


Sammenlign priser på tusenvis av produkter, og les bruker- og ekspertvurderinger for å kunne ta de beste valgene. Beskrivelse og egenskaper. Industri- og lagergulv, garasjer, verksteder, kjellergulv, vaskerom. Overflaten må være tørr, ren og støvfri, fri for olje og fett. Professionel farvehandler med mere end års erfaring.


Viss du skal ha eit heit rått gulv så legger du industriflis, den tåler noe jevli med bank. Vanlig flis spreker som regel vis du mister noe tungt på gulvet. Det er mange ting å ta hensyn til her, og glemmer man noe får man fort et gulv med luftbobler og dårlig standard. Alle våre samarbeidspartnere har lang erfaring med å legge slike gulv, og du kan derfor være trygg på at det vil bli gjort skikkelig.


En fordel er å strø litt sand i våt maling strøket, ikke strøk. Om jeg får epoxy som holder til 250- tror jeg jaggu jeg slår til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg