onsdag 5. april 2017

Kjøkkenredskaper gamle dager

Epla er et nettsted for kjøp og salg av håndlagde og andre unike ting! Store norske leksikon er et gratis og komplett oppslagsverk skrevet av fagfolk på bokmål og nynorsk. Så mange fine gamle kjøkkenredskaper du har! Jeg prøver å få meg en liten samling selv og er titt og ofte innom et loppemarked for å finne meg nye ting.


Ikke lenge siden fant jeg meg en hylle som jeg skal ha på kjøkkenet, den tenkte jeg å fylle med mange gamle kjøkkengjenstander, det blir sikkert koselig :) Ønsker deg en fin uke. Vi” sier den- dag -i- dag “å bank fesk”, om å lage “feskmat”!

Etter fileteringa ble det før kjøttkverna brukt ei klubbe til å slå fisken til farse! Derav uttrykket “å banke fisk”! Her på Ballstad var dette ensbetydende med å bruke hyse! Sesongens første snøfall i dag : Da er det tid for å begynne så smått på pynt til jul :-) Gamle kjøkkenredskaper mm Sist helg ble brukt til å tømme en gammel brakke. Det kommer flere innlegg om gamle kjøkkenredskaper fra meg etter hvert.


Jeg har mer på lager å vise fram,. Starter dagen med levende lys og en kaffekopp. Torget Til salgs Møbler og interiør Kjøkkenutstyr og serviser.

Gamle saker :trekasser, verktøy, kjøkkenredskaper , broderi, mm Denne kassen er bare så tiltalende og fin, hva den har vært brukt til vet jeg ikke. Kom helt tilfeldig innom bloggen din. Artig med de kjøkken tingene dine. Og fattigmanns utstikkern, den finnes også i min mors skuff.


Kommer nok til å stikke innom bloggen din flere ganger. I Norden var det tradisjon å markera iet lys med streker og brenna ned ein strek per dag. Nokon av dei fyrste adventskalenderane var forma som ei klokka. Foto: Museum Burg Zug i Sveits. I lenkene til høgre kan du lesa to historiar frå jula i Odda i gamle dagar.


Gratis utlån av lydbøker og punktbøker. Alle har rett til å lese! VASSHAUG: Vasshaug barnehage ønsker nå å få låne gamle gjenstander i forbindelse med en utstilling de skal ha. De ønsker gamle verktøy, kjøkkenredskaper og andre bruksgjenstander fra gamle dager.


Andebu i gamle dager has 4members. Meninga er at denne sia skal være et sted for de som bor,. Derfor har vi flotte, smarte og allside kjøkkenredskaper for alle problemer som man kan tenkes å stå overfor på kjøkkenet.


Tidlig på høsten går denne prosessen greit, men jo kortere dager og jo lavere sol, desto vanskeligere blir det å få nok varme fra sola. Seinhøstes kan det nok tenkes at skodda blir liggende hele dagen.

Trekker tåka til sjøs, blir det godt vær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg