mandag 4. mai 2015

Hvilken klokke skal jeg kjøpe

Stort utvalg av klokker og ur. Lave priser og hurtig levering. Herreklokker, dameur, dameklokker, dykkerklokke, sportsklokker, sportsur og pulsklokker. Valg av klokke gjenspeiler på mange måter hvem du er, og til syvende og sist blir det opp til deg som kjøper å finne en klokke som passer nettopp deg. Det finnes neppe noen fasit eller fast fremgangsmåte for et vellykket kjøp , men klarer man å skille historie fra myter, ekte funksjonalitet fra markedsføring, og kvalitet fra oppskrytthet.


Jeg har det litt som deg, bare at jeg har ikke psykoselidelse.

Jeg har Asperger syndrom og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg er veldig ensom og føler verden er fremmed. Føler at kroppen ikke er helt min og jeg føler meg avkoblet andre mennesker. Hvis du har følsom hud eller nikkelallergi, bør du vurdere å kjøpe en klokke i titan eller gull. I motsetning til stål inneholder ikke disse materialene nikkel.


Og hvis du først skal gå til innkjøp av en gullklokke, har du også mange modeller med diamanter å velge mellom. Finere ur bruker karat gull. Rent gull er karat. Hvilken klokke bør du kjøpe ?

Det finnes et stort utvalg smartklokker, og det kan være vanskelig å velge rett. Men din mobiltelefon bør gi en tydelig føring for valg av smartklokke. Stadig flere velger å kjøpe utstyr som kan måle puls, selv om dette slettes ikke er viktig for alle.


Dersom du løper og trener mye kjenner du gjerne din egen pulsfrekvens godt fra før av og trenger derfor ikke å måle dette på klokken. Du vil kanskje heller synes at en klokke med GPS-funksjon er viktig. Det siste varierer likevel med type. Et dykkerur som skal være vanntett ned til 5meter må nødvendigvis veie litt, mens en dressklokke vil ha flatere kasse og være langt mer diskret.


Tendensen de siste årene har gått i retning av klokker med stadig større diameter. Pulsklokke er et fint verktøy for å måle aktivitet og fremgang. Garmin har klokker til ulike nivå, fra enkle aktivitetsbånd til mer avanserte pulsklokker med integrert GPS. Skal man først ha en ræva klokke (altså mekanisk) og ikke bryr seg om avansert urmakerkunst er Rolex best. Til å gå mye feil sammenliknet med alt elektronisk går de relativt rett, og til å være skjøre som pokker er de relativt solide.


Skal du faktisk ha den beste klokka kjøper du en g-shock med GPS og solceller. Selv har jeg det som her i tråden omtales som en billig-Omega, og mener det er et utrolig godt kjøp. Denne kostet vel rundt 10K. Jeg fant rett og slett ikke de andre i prisguiden, men jeg vet ikke helt. Lurer på om jeg skal kjøpe klokken på expert eller elkjøp, med slik idiot forsikring, slik at jeg kan være uheldig uten at det koster med noe.


Det og mye mer kan du få vite mer om her. Vi tester løpende forskjellige pulsklokker og finner de beste på markedet.

Drømmer du om å kjøpe deg en ny klokke , men er usikker på hvilken du skal velge? Da kan det være greit å lese disse rådene fra daglig leder i Urmaker Bjerke, Halvor Bjerke. Det handler om å handle klokken av noen du stoler på! Det skal føles trygt å kjøpe ny klokke , sier Bjerke.


Er det bare en bokstav som er forskjellen på LE OLED og QLED? TV-produsenter som Sony, Samsung, LG og Philips strør om seg med uttrykk og teknologinavn som virker mer forvirrende enn opplysende. Elkjøp kan lose deg gjennom begrepsjungelen slik at du kan velge rett TV. Monteringsekspertise på utstyr til presentasjon, lyd og bildeoverføringer. Men hvilken klokke skal jeg kjøpe ? Om jeg skulle kjøpt ny løpeklokke nå, hadde jeg landet på Forerunner 6music, om jeg trengte kart på klokka hadde det blitt Fenix plus.


Så får jeg heller bruke pulsbeltet, og vente i krysset på Pål som vanlig. Jeg eier klokker fra begge selskaper og ELSKER dem! Bruk kode RMRS for avslag på begge sider! Ballast-modellen i denne artikkelen er Trafalgar - den er utrolig unik takket være en patentert justeringsfunksjon for bezel som brukes både til å vikle klokken og justere klokkeslettet og datoen. Først når jeg ikke styrer etter klokka lengre så oppnår jeg den ultimate frihetsfølelsen.


Det er definitivt naturromantisk! Verdens deiligste følelse på tur er når man har vært så mange dager i strekk i fjellheimen under midnattssola, uten klokke selvfølgelig, at man ikke lengre vet hvilken dag det er. Vi har gransket alle aktuelle tester og fått greie på ekspertenes hemmeligheter.


Men vi har også sjekket hva vanlige forbrukere synes om TV´n sin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg