tirsdag 12. mai 2015

Gammelt pressglass

Gammelt pressglass sjarmerer. Rustikt og ujålete som det er. Bobler, skjøter og skeivheter i glasset bidrar til uhøytideligheten. På landkjøkkenet er pressglass både til pryd og nytte.


Gammelt pressglass

Jeg har en samling av stettfat, vaser, boller og skåler. Kjøp og selg på auksjon og til fast pris. Best utvalg av pressglass på QXL. Her er en gammel skål i pressglass. Jeg antar at den er svensk og den kan være fra det svenske glassbruket Eda.


Som du ser er det opalglass på den øverste delen, slik at den blir ugjennomskinnelig. Kontakt oss for nærmere info om hva vi til enhver tid har av de enkelte modeller. Uran ble også brukt i glass for å gi en enda mere fluoriserende grønnfarge.


Post by oddlaug 21:Kan noen hjelpe meg med å identifisere dette gamle stettfatet i pressglass ? Vi selger vinserviser, pressglass , karafler og bruksglass fra 50-tallet, samt gamle stettefat og osteklokker, blomstervaser og lysestaker. Glasset under er typisk Art Deco. Drammeglass i pressglass stk selges samlet. Ved flere kjøp- porto aldri over kr.


Norgespakke med sporing- opp til kilo. Det ble produsert vinserviser også i pressglass , i tillegg til lysestaker fruktskåler og kakefat. Siste innlegg med tingene jeg viste dere nå på lørdag. Dette er virkelig noe jeg liker utrolig godt, nemlig gammelt glass.


Gammelt pressglass

Historien om glassverket på Tangen i Drammen varte i 1år. Verket utviklet seg fra ren håndverksproduksjon av flasker og småglass til å bli det eneste. Rosa feilfri glassasjett i pressglass. Karaffel høyde cm.


Fint gammelt fløtesett i pressglass , norsk mønster, strøken. Er det flaggdag i dag? Det er ikke flaggdag i dag! Det må være på tide med en egen tråd for HØVIK PRESSGLASS , både merket og umerket. Det som skiller Høvik pressglass fra andre produsenter av pressglass – og.


Gammelt pressglass

Så nydelige pressglass du har! Mannen min har også samlet på det, men det er mest øl og melkeglass. Nydelig gammelt pressglass Dette er en gammel teskjekurv i pressglass. De er laget av flere firmaer, i Norge ble de laget på Høvik. Praktfullt, gammelt stettefat i pressglass 4,-Solgt.


På salg i 2dager : Nydelig dekor på dette fatet, glitrer og skinner i lyset som om det skulle vært slipt. Bobler i glasset som tilsier at dette er gammelt. Jeg leita etter opplysninger om noe gammelt porselen en gang. Jeg søkte på navnet som sto under og fant en del om det jeg søkte. Fant også deler tilsalgs på E-bay , derfor fikk jeg et helt sett.


Gammelt pressglass

Nå gjorde maskinene sin entré i glassverkene. Pressglass fremstilles i sin enkleste form omtrent som vafler: I ett håndgrep med det dobbelte jern presses det glødende glasset i fasong og får samtidig sin flatedekor. Disse billige, men dekorative prydglassene fikk stor utbredelse.


Hei, først takk for et nyttig og fint nettsted! Etter å ha søkt lenge på nettet fant jeg her det store vinserviset (størrelser – ca glass), som er arv. Vi har vel egentlig aldri samlet på dette, og denne fargen har vel heller ikke vært gjenstand for mye oppmerksomhet under de siste årenes fokus på pasteller og sterke retrofarger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg