onsdag 14. august 2019

Hollandske krukker priser

Hollandske krukker priser

Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser. Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Stort dekorsortiment. Dekorer med detaljer fra Jotex.


Den billigste annonsen ligger ute til Kr. Sjekk ut alle annonser fra hundrevis av. Gamle hollandske krukker. Alle er i orden, utenom den runde som mangler et håndtak. Må hentes, sender ikke.


Se tekst under bildene for mål og pris. Torget Til salgs Antikviteter og kunst Keramikk, porselen og glass. Alle av den vide typen, fra kr. Hollandske krukker i diverse størrelser til forskjellige priser.


Liten krukke Egersun ca. Selger fire stykk hollandske krukker. Merknad: Lettere bruksslitasje. De har litt sprekker og krakkelering, en 2liter, en liter og en høyere og smalere, trolig liter. Superflotte til sleiver etc på kjøkkenet.


Nydelig farger og rustikt og landlig. Prøv FINN levert, fra kr 65. Jeg synes gamle hollandske krukker er så pene, og kunne godt tenke meg mange av dem. De passer så godt her!


Hollandske krukker priser

Som jeg har sagt før, så går det en blå trå gjennom huset. Jeg og min svigerinne fikk for flere år siden hver vår blå hollandsk krukke. Dermed var jeg solgt.


De har vært brukt til oliven eller annen oppbevaring. Det har kanskje med at noen stjal en diger hollanske krukke fra kjelleren i huset vårt da de var på visning, men jeg har iallefall påtatt meg ansvaret for å fylle huset med slike krukker igjen ;-) Men jeg kjøper de ikke til enhver pris. Krukker blir særleg brukt til lagring av mat og drikke som syltetøy, rømme, krydder, pasta og vatn.


Liker sånne hollandske krukker. Blå kjøkkenhånklær, får eg vist aldri nokk av. Marmortrappen Venezia Spesielt verdifult eksemplar.


Mitt rom er lastet med hollandske krukker , fine bokser og andre rariteter står det på. På DBA finder du altid et godt tilbud på både nye og brugte varer. Til angitt pris legges det til hammerslagsgebyr og 2 i salær. Pris er ikke oppgitt. Fremstår med brugsspor.


Det er mange forskjellige størrelser og modeller. De tradisjonelle krukkene er prisen fra 1kroner. Muggene(til vin,vann,saft,melk,kakao)er pris fra 2kroner.


Er så redd jeg skal glemme å ta de inn før det blir frost! Noen ganger bruker jeg de som potteskjulere,. På Oselias tid var det krukker som ble brukt til oppbevaring av syltede bær og grønnsaker. Mange av krukkene kjenner vi i dag som hollandske krukker. De er i grå saltglasert keramikk med blå dekor.


Hollandske krukker priser

Saltglasuren gjorde krukkene vanntette og glasuren gjorde også at krukkene ikke tok til seg smaken av det som ble oppbevart i den. Polykrom flise med et landskabs motiv sælges. Motivet er meget sjældent, fordi huset eller tårnet er malet i polykrom farver og baggrunden er malet i blå.


Lys er livsviktig for både mennesker og planter. Men det er ikke alltid det nordiske været tillater at vi kan sitte utendørs selv på sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg