fredag 18. mai 2018

Sjokoladekake med bringebærfyll

Jeg elsker mørke og mektige sjokoladekaker , og denne så delikat ut! Men: Her ble jeg skuffet! Kakebunnen ble litt stram i smaken for meg og sjokoladekremen var heller ikke en som frister til gjentakelse. Bringebærmoussen er nydelig, så den tar jeg med meg videre til andre kaker! Deilig sjokoladekake med bringebærfyll.


Her kan du se hvordan du lager perfekte roser med sprøytepose.

Oppskriften er hentet fra Norsk Ukeblad nr. Innlegget er skrevet som ledd i mitt samarbeid med Freia Norge. I dag skal jeg i bursdagen til kjæresten til min bror og da må jeg jo lage en bursdagskake. Det er veldig godt med syren fra bringebærene sammen med den søte sjokoladen.


Hvis du vil så kan du gjerne ha litt ekstra salt i sjokoladefrostingen. Den er også supersaftig og kan nesten minne om en blanding av sjokoladekake og brownies. Her er oppskrift på sjokoladekake fylt med bringebærfromasj.


Pynt med rosa marengsglasur, og den blir perfekt til en av livets store fester.

Inni smører du et lag med sjokoladekrem, et lag med bringebærsyltetøy og dekker den ene delen med friske bringebær. Deretter setter du delene oppå hverandre igjen og smører inn hele kaken med sjokoladeglassuren (tykt godt lag). Jeg liker å smøre tykt på, og ikke være så nøye med å få det rett og pent. Sjokoladekake med bringebærfyll og smørkrem Tidenes beste sjokoladekake Sjokolade og bringebær er selve drømmen for smaksløkene!


Følger du rådene vil du enkelt kunne lage en vakker kake til festen! Dette er en kake som både kan egne seg som en enkel kake til kaffen eller som en festkake. Vil du gjøre den om til en festkake kan du enkelt toppe den med flere bringebær og noen sitronmelisseblader.


En skikkelig saftig festkake med mye deilig sjokolade og deilig bringebærmousse. Poppulær sjokoladekake med bringebærfyll og mørk sjokoladeglasur. Pynt: Raspet mørk sjokolade og friske bringebær. Tilsett vann, kakao og vaniljesukker.


Fremgangsmåte: Smelt smøret i en kjele. Ta kjelen av platen og pisk inn eggeplommer med elektrisk mikser. Ha så i sukker, mel og bakepulver. Rør deigen glatt og klumpfri. Sjokoladekake Sjokoladekaker kommer i alle størrelser og fasonger, og er garantert en vinner på kakebordet.


Hva med verdens beste sjokoladekake , eller en sjokoladefudgekake? En kake med bær synes jeg passer godt på sensommeren, men her kommer uansett smak og behag, og da er det du som er den nærmeste til å vurdere hva som passer best i din sønns navnefest.

Her finner du oppskriftene. Selv liker jeg godt kombinasjonen bringebær og sjokolade, og ville nok ikke ha erstattet bringebær med blåbær. Sjokoladekake er kanskje en favoritt blant de aller fleste, og det kan være vanskelig å finne ut hvilken kake man skal velge.


Jeg har derfor valgt å samle fem av mine sjokoladekakefavoritter her så kan du selv velge hvilken du synes ser diggest ut. Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg