mandag 13. mars 2017

Farge ettervekst selv

Du farger lengder og spisser selv om det kun er ettervekst som trenger farge. Du tenker ikke på forpigmentering når du skal farge fra lyst til mørkt. Forpigmentering betyr at du først må farge håret i én grunnfarge, og deretter legge den ønskelige fargen over denne slik at du unngår at håret blir oransje, ujevn eller misfarget. Slik farger du etterveksten hjemme Å lykkes med farging av ettervekst krever trening. VG-journalist Ingvill Dybfest Dahl har farget den hjemme i mange år, og her får du hennes beste tips.


Hjemmefarging er supert hvis du bare trenger å farge eller bleke litt ettervekst.

Det blir langt billigere enn å gå til frisøren hver sjette til åttende uke, sier frisør Carina Fisher til KK. Fisher jobber som frisør i salong i tillegg til arbeidet hun gjør for L’Orèal. Mange som begynner å bli grå gjør den feilen at de farger hele håret hver gang. Dersom du skal farge grå ettervekst er det viktig å holde seg til naturlige farger , samt bare farge bunnen, så godt det lar seg gjøre. Skal du kun bleke håret ditt, og har ganske mørkt hår fra før av vil jeg nok ikke anbefale å ta etterveksten hjemme, men jeg vet at dette fint kan gjøres og jeg gjorde det selv før.


Nå bruker jeg en farge over etterpå siden jeg ikke vil ha en altfor lys farge. Neste steg er å tørke håret slik at det fremdeles er vått, men. Disse hårproduktene har farge i seg, noe som gjør dem ideelle til å kamuflere litt i overkant hard ettervekst.


Du kan enten gå for en spray, altså gjerne en tørrsjampo, med farge , eller du kan velge et farget såkalt hårpudder.

Begge deler vil gi deg en ganske matt effekt, så vær oppmerksom på det når du styler resten av håret. Balayage betyr å stryke eller å male, og det er denne teknikken som gir de perfekte solblekede stripene og den fantastiske blonde fargen. Har fått en del ettervekst etter å ha farget håret med heldekkende farge , og tenker at hvis jeg lar det vokse mer nå vil det se rimelig dumt ut, men dette var jo. Ja, når man er lys lys blond og farger håret mørkt, ja da er det nødt til å bli ettervekst en ellerannen gang. Jeg har i flere dager tenkt på at jeg burde bestille en time hos frisøren for å få fikset dette, men denne uken er simpelthen stappfull.


Farge etterveksten eller hele håret? Hvis du har funnet drømmefargen og bare vil friske opp fargen , kan det ende med en annen nyanse enn den du fikk første gang. Det kan til og med skje selv om du bruker samme farge som sist. Du velger selv lengde, form og farge. Geléen beskytter neglene din og gjør at de kan vokse seg ut å bli lange.


Tid: - timer Resultatet ser så naturlig ut at alle vil tro at det er dine egne negler. De gangene jeg har farget håret (alltid gjort det selv ) har jeg benyttet Loreal Casting Creme Gloss. Den er ikke permanent mener jeg å huske, så den slites gradvis ne og gir håret litt mer glans og liv.


Kjekt for min del, som farger håret til en farge ganske nært min opprinnelige hårfarge. Sliter ikke med ettervekst. Tusen takk gor raskt svar!


Er vanskelig når man begynner å få grått eller som meg hvitt hår og skal farge det selv. Mitt hår vokser veldig fort så jeg må farge ettervekst hver 4.

Det blir veldig dyrt hvis jeg skal få frisøren til å gjøre det så ofte. Du skriver at jeg ikke bør bruke nå da det kan bli grønt. Hun påpeker også at hvis du har farget håret tidligere i mørkere nyanser, vil dette kunne gjøre at lysfargen ikke har like god effekt som på din naturlige farge.


Dette gjelder selv om det er lenge siden du farget håret. Lyse farger og bleking sitter i permanent siden fargepigmentene i håret trekkes ut ved en slik behandling. Jeg farger ettervekst selv ca hver - 6. Jeg synes håret holder seg glansfullt ganske lenge, så jeg tar ikke farge i resten av håret mer enn kanskje hver 3. Riktignok er jeg dårlig på å få farget all etterveksten selv , særlig i bakhodet rett ved nakken. Dessverre lar det seg ikke gjøre å gå fra farget til grått hår over natten, selv om du har bestemt deg for å bli gråhåret.


Det er en liten prosess du må gjennom, og hvor lang tid den tar kommer veldig an på hvilken farge håret ditt er farget i utgangspunktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg