mandag 6. mai 2019

Farge ettervekst hvor ofte

Noen liker en mørkere farge i bunnen, andre hater det. Bjørnevoll har flere tips til hva du kan gjøre med dette: - Om du har en mørkere ettervekst kan det fungere med en tørrsjampo. Jeg synes ofte den matter ned og etterveksten kan virke lysere. I tillegg kan du også her skape en illusjon ved å gi bunnen mer volum, fortsetter frisøren.


Hvor ofte bør man stripe håret? Her er det snakk om smak og behag, men det vanligste er å stripe håret - og da hovedsakelig ettervekst - med 2-måneders mellomrom. Stripe hos frisør eller gjøre det selv hjemme? Som frisør har jeg brukt mange timer på å rette opp grusomme hjemmeulykker.


Til dere som farger håret, hvor ofte gjør dere det? Hjemme eller hos frisør? Nå er det cirka mnd siden jeg farget håret mitt, og det ser ut til at det snart er på tide igjen. Ettervekst , pluss at sola har tatt litt.


Har heldigvis ikke grå hår ennå. Det kommer helt an på hvor fort håret ditt vokser, samt hvilken farge du har fra før og hvilken fargetoner du striper i. Jo mer naturlig, jo mindre ettervekst. Kan du velge en annen farge så den grå etterveksten ikke synes så godt da? Jeg farger ettervekst ca hver 8. Ja, blir greit Men folk kjøper basert på utseende. Jeg kjøper aldri hjemmebakt da, vet aldri hvordan de hygieniske forholdene har.


For noen år siden skylte en bølge ved navn ombré over det ganske lan og alle skulle plutselig til frisøren for å farge på seg ettervekst. Bruntoner fra røttene som strakk seg ned til rett over øret, og platinablond nederst var toneangivende for unge jenter. Forskjellen fra da til nå er at etterveksten faktisk skal være naturlig. Men burde nok tatt etterveksten hver 6. Pleier å farge hele håret, men så lenge jeg ikke bleker syns jeg ikke det sliter på håret. Jeg syns også det er vanskelig å kun farge etterveksten, da det ofte blir synlig skille på hvor jeg har farget og ikke farget, så i det siste har jeg som sagt tatt hele håret.


For best resultat, bør du være flink og kure håret før farging. Slitt hår trekker til seg veldig mye mer farge enn sunt hår, forklarer Fisher. Ikke farge hele håret: - Skal du farge ettervekst hjemme, ikke ta hele håret.


Det holder ofte å ta overhåret, det er gjerne ikke nødvendig å ta underhåret, sier Fisher. Du farger lengder og spisser selv om det kun er ettervekst som trenger farge. Du tenker ikke på forpigmentering når du skal farge fra lyst til mørkt. Forpigmentering betyr at du først må farge håret i én grunnfarge, og deretter legge den ønskelige fargen over denne slik at du unngår at håret blir oransje, ujevn eller misfarget. Ser jo noen farge håret i hombre, som ser ut som en veldig stor ettervekst , og det er pent.


Jeg har derfor bleket striper på henne. Men det vokser jo så sykt fort. Er under en måned siden jeg bleket sist og det er tydelig ettervekst allerede. Håret mitt kan fint gå to måneder uten bleking. Kan man gjøre det så ofte som en gang i måneden?


Det varer dermed ikke særlig lenge før den grå etterveksten synes. Og det er noe pes å farge. Så: hvor ofte farger dere etterveksten, dere som farger pga. Minicolor som er en semipermanet farge som vil fade ut litt etter litt, og en såkalt glansvask er et fargeprodukt som legger seg utenpå håret, og ofte er uten kjemikalier som gjør at fargen bare holder i opp til et gitt antall vask. Du trenger ikke farge håret fullstendig selv om du finner noen få grå hårstrå.


Prøv en såkalt demipermanent farge , et fargeprodukt ment for å gi gustent hår gløden tilbake. En slik farge skal gli naturlig over i din egen farge , slik at du unngår hard ettervekst og får en mer naturlig look. Problemet med allergi er at den kan forverres over tid. Så en hund som tåles i et par uker kan han reagere på etter lengre eksponering. Det er viktig å finne ut av hvilke farger du kler, og hvorvidt fargene du velger passer til din egen ettervekst.


Du kan også farge etterveksten, slik at hele uttrykket blir annerledes, selv om det ser ut som en naturlig ombre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg