Da risikerer du alvorlige korrosjonsskader. Vi fører både primere og selvpolerende bunnstoff som er beregnet for alle typer aluminiumsbåter. Robust bunnstoff til robuste båter. Vi vet at mange av de som velger å kjøpe en aluminiumsbåt gjerne bruker båten store deler av året, og ofte året rundt.
Den brukes ikke bare for moro skyl men er ofte brukt som transportmiddel eller arbeidsbåter. For å velge riktig bunnstoff for din båt og ditt bruk er det viktig å ta hensyn til båttype, bruksfrekvens, hastighet, geografisk plassering, eksisterende bunnstoff , om båten ofte transporteres på henger samt miljø og lovreguleringer. Egnet for alle båttyper, også aluminium.
Har du en aluminiumsbåt så er det vel kun på den sist nevnte du sparer tid. Så, hvis du ikke bruker bunnstoff som inneholder kopper vil vi kunne så langt utelukke bunnstoff som synderen. Dette med tanke på anodene. Også dette kan gi dårligere vedheft.
En annen ting som er kjempeviktig er at man har tilstrekkelig med primer og bunnstoff. Finn fram til den mest kunnskapsrike på dette feltet i butikken og spør han hvor mye som går me og kjøp en ekstra boks med både primer og bunnstoff og avtal at du kan returnere de hvis de ikke blir brukt. Aluminiumsbåter er ca. I tillegg kan du med god samvittighet dra en aluminiumsbåt over fjell og stein, i motsetning til andre båter. Om aluminiumsbåt ikke skal ligge fast på vannet drar du den bare opp på land og snur den rundt.
Prøv gjerne det samme med en glassfiberbåt! Skal båten ligge fast i saltvann må båten males med bunnstoff i likhet med alle andre båter. Mykt bunnstoff er billigst, og brukes mest på saktegående båter. For mykt bunnstoff skal du legge et strøk med primer før du legger nytt bunnstoff for å få skikkelig feste.
Hardt bunnstoff kan slipes etter påføring og passer raske motorbåter og regattaseilbåter best. Med hardt bunnstoff må du slipe lett på det gamle for å få feste. Bunnfargen Cruiser 2fra International beskytter motor- og seilbåter mot alle typer av smuss i opptil ett år.
Selvpolerende bunnfarge som beskytter mot begroing! Rengjøring og sliping av aluminiumsbåt. For å fjerne riper, oksidering, og inngrodd smuss fra ubehandlede aluminiumoverflater, kan du bruke lett slipende polermiddel og maskinell polering. Etter sliping kan overflaten beskyttes med voks eller olje egnet for aluminiumskrog. Kan overmales med selvpolerende bunnstoff , andre typer kan få dårlig feste.
Det enkle er ofte det beste. Også båteiere er blitt vant til å forvente det beste fra Jotun. Selskapets sortiment dekker alt fra bunnstoff og lakker til pleieprodukter for gelcoat, teak, rustfritt stål og tekstil – det meste utviklet, testet og laget i Sandefjord.
Jotuns NonStop Supreme føyer seg inn under kategorien selvpolerende bunnstoff. Følg de reglene som gjelder for de sjøområdene du besøker. Behandle aldri en aluminiumbåt med kobberbasert bunnstoff. Kobber og aluminium samme, fører til at aluminiumet korroderer. Bruk kun bunnstoff beregnet på aluminiumbåter.
Bunnstoff og bunnmaling kan gjøre båten din raskere og redusere drivstoffutgiftene. Velg det riktige Hempel bunnstoffet til båten din. I vårt sortiment finner du bunnstoff fra Gjøco og Seajet.
Alt fra kobberbunnstoff til selvpolerende bunnstoff til aluminiumsbåt i de mest populære fargene. Trebåt: Også her må alt løst bunnstoff bort. Etter noen sesonger må du gå helt ned til treet og legge på både primer og bunnstoff. Vær forsiktig med høytrykksspyler på trebåt. For høyt trykk kan flise treverket.
På vår ferd jorden rundt, snorklet jeg rundt båten når vi lå for anker, og tok av noe som så ut som som et støvlag som lett lot seg tørke av med en svamp. Jeg har bare gode erfaringer med Coppercoat. Det kommer aldri noe ordinært bunnstoff igjen under båten min. Jeg byttet til International’s selvpolerende bunnstoff for to år siden, og har vært meget fornøyd med det, sier Willy R.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.