tirsdag 3. april 2018

Betongvegg inne

Betongvegg inne

Ta kontakt med vår prosjektleder så hjelper vi deg å velge riktig. Solid leverandør med gode referanser. Kjøp direkte på nett. Enkel handel fra proff leverandør.


Betongvegg inne

Som dere ser i bilde så har jeg en betongvegg som idag er brun. Jeg ønsker å male denne hvit. Jeg er redd for at det blir ujevnt etter maling, siden betong ikke er veldig jevnt på overflaten. Hva slags maling må jeg bruke?


Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å øke brukervennligheten i samsvar med Lov om elektronisk kommunikasjon. De aller fleste bor vi imidlertid uten en ekte betongvegg gjemt bak gammelt panel. Heldigvis finnes det mange måter å jukse seg til stilen. Maling, tapet, fototapet eller stein er alle gode alternativer når du vil ha en røff vegg.


Betongvegg inne

Male ubehandlet og malt plass-støpt betong. Denne bruksanvisningen gjelder for plass-støpt betong. Behandling av betong med jernarmering krever malingsystemer som.


Alle murunderlag er forskjellige og trenger tilpasset behandling. Er jeg inne på noe her, eller hvordan skal man gå frem? Vil bare ha helt slette og hvite vegger over det hele. Pussing av vegger kan foregå på mange forskjellige måter. Vi guider og veileder deg til hvordan du pusser veggene dine med et flott resultat.


Betongvegg inne

Siden murveggen er kald kjøles luften ned slik at luften når duggpunkt (relativ fuktighet når 1) og det oppstår kondens inne mot murveggen. Vi skal i gang med å pusse opp et kjellerrom som har blitt, og som fortsatt skal brukes som vaskerom. Rommet ligger i en kjeller, det er lite eller ingen til fukt. Hei Jeg gir snart opp.


Hvordan gjør man dette? Med kalkmalingen Fresco kan du selv male en vegg som ser ut som betong. Som med alt malingsarbeid avgjør underlaget og forbehandling sluttresultatet når du skal behandle mur. Fremgangsmåten er overraskende morsom og fort gjort. Dette gir spennende muligheter også på baderom, benkeplate, spisebord og sittebenker.


Flaten som skal males må være fri for løse partikler og sugende underlag primes med fasadeprimer. Bland 1L rent vann til et spann på 2kg. Vi fant disse tapetene hos Betongvegg.


Leveringstiden er 2-uker. Bergensk hulmur er en eldre veggkontruksjon av tegl murt i pipeforband med tykkelse 1½-stein eller mer. Den har vertikale, åpne kanaler. Slike murer var vanlig fra. Har du pussebrettet klart Da setter vi i gang!


Jeg trodde alltid fuktsperre skulle være innerst, mot varmen i huset, innenfor isolasjonen. Fuktigheten den sperrer mot er mot kondens som dannes i veggen pga temperaturforskjell inne og ute. Men mulig jeg tar feil, eller det jeg sier stemmer over bakkenivå, men ikke i kjellere - jeg er ikke byggfagmann. Vi har flyttet til et hus med murvegger over det hele.


Alt er malt hvitt og nå skal det friskes opp med ny maling. Vi beregner pris, deretter er det byggemøte hvor vi gjennomgår prosjektet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg