tirsdag 18. august 2015

Hjemmelaget drivved beis

Cecilie R Olsen beiset et hjemmelaget stuebord. Vil og skifte ut toppen her med skikkelig drivved :). Hjemmelaget kraftig og solid salongbord , beiset i fargen drivved. Behandlet med beis i drivved -farge og. Jeg synes de er så utrolig sjarmerende, for ikke å snakke om supert gjenbruk.


Jeg har nå bare pusset og vasket dem, men de skal nok få et strøk med beis etter hvert.

Har ikk Det hvite spisebordet vårt er blitt fikset på. Jeg elsker drivved farge,så vi bestemte oss for å legge ny bordplate. Når du bruker beis på gulvet må det etterbehandles med lakk. Laget meg eplekasser beiset med lady drivved beis. Lurte derfor på å pusse det ne beise for å så lakke.


Gikk til innkjøp av Lady interiørbeis type drivved. Slik lager du din egen drivved. Her bør du bruke grove bor gjerne med spor etter sagbladet.


Puss over med fint sandpapir og legg et lag med brun beis.

Sofabord av hjemmelaget drivved Jada, er sikkert mange som synes det er helt bak mål kjøpe nye plaanker for å så lage de gamle,. Har et prosjekt hjemme som jeg holder på med. Nå er jeg kommet til bordplate som jeg har laget av planker som er satt sammen. Har kjøpt meg drivved beis her om.


Tekst: Ann Merete Slåttlan Foto: Privat. Drivved TV benk, hjemmelaget. Det er nesten uendelig hva du kan lage av og med drivved , det er bare fantasien som setter en stopper for kreativiteten din.


Jeg farget det med en hjemmelaget beis av kaffe, eddik og stålull. Jeg var nok litt overivrig på kaffeen, så det ble litt mørkere enn jeg hadde. Derfor bestemte jeg meg for å prøve og lage et selv. Jeg hadde både pussemaskin, hvitmaling og drivved - beis stående, så dette ble funnet.


På denne hytta er nesten alt hjemmelaget. Det gamle skapet er arvet fra familie i Danmark. Fargeprøvene er å betrakte som veiledende. Vær oppmerksom på at treverkets egenfarge, påføringsteknikk, sugeevne og antall strøk vil påvirke fargen. Vi lager alle produkter etter ønskede mål.


Denne varen er en bestillingsvare. Disse prosjektene inspirerer!

Ideen om å ha gulv i samme fargenyanse fikk de fra. Mangler: drivved Beiset Panel Inne – waketie. Beiset med fargelse produkter til vegg -og takpanel av furu og gran 16. L drivved og bland med 1L valnøtt i en egnet bøtte. Har liksom aldri blitt helt fortrolig med den mørke fargen og har ønsket et slags drivved preg.


Fargekode: deler fargeløs base, deler drivved , del valnøtt, del hvitkalket). Fargeløs base er interiørbeis uten noe tilsatt fargepigment. Bland alt sammen (base og ferdig beis ) i en stor bøtte. Furugulvene og -veggene skal gjerne se litt gamle ut, men for all del ikke være gule!


Farger som ligner på drivved og værslitt furu er mest populære både på vegger og gulv på hytter nå, sier Bjørg Owren, adm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg