fredag 21. desember 2018

Betongvegg i stuen

Betongvegg i stuen

Våre prosjektledere rådgir deg gjennom prosjektet slik at resultatet blir best mulig. Ta kontakt med en av våre prosjektledere i dag. Kjøp direkte på nett. Enkel handel fra proff leverandør. En betongvegg og en sofa For mange kan det nok høres svært avskrekkende ut når man nevner betongtapet.


Betongvegg i stuen

Spesielt kan nok tanken på å ha dette i stua være noe som fremstår svært merkelig for noen. Halvveggen som skiller stuen fra kjøkkenet er en slik vegg. Kjøkkenets hjerte er en kokeøy med flere åpne hyller for oppbevaring av kjøkkenutstyr. Benkeplaten er i rustfritt stål og spiller videre på det røffe, litt industrielle preget. Siden stenderverket i veggen mellom stue og hems hører til bærekonstruksjonen for taket kunne vi ikke fjerne disse.


Super når man vil ha noe til å være som betong , men ikke veie det samme som betong. Maler Maling av tak, rosett og stukkatur i stuen , betongvegg , kjøkken, betongvegg , soverom med senket tak, gipsvegg og bad. Til deg som skal pusse opp flere rom, bygge nytt eller gjøre om en hel bolig – TENK HELHETLIG.


Ikke tenk hvert rom hver for seg. Unike betongløsninger på ba kjøkken, i stue og gang. De flyttet ut av byen og bygde hus på bygda. Hovedingrediensene er rå betong , glass, epoxy, stål og rør.


Tom Haga i Stavanger ønsket seg betongvegg i stuen. Han fotograferte en støpt vegg og klistret bildet opp på veggen. Denne understreker i tillegg takhøyden. Vil du at peisen skal ha flere egenskaper enn å holde på varmen, kan du la deg inspirere av peiser som er intet mindre enn praktfulle! Raskt snappet et interiørblad i Sverige opp nyheten, og etter en reportasje i Elle interiør tok det helt av.


Fortsatt sprer nyheten om betongvegg -tapet seg som ild i tørt gress via interiørblogger på nettet. Det er halvannet år siden. Har kjøpt leilighet i en gammel bygård.


I stuen var det gamle tynne treplater satt opp. Disse var en gang trebrune, men er i ettertid malt hvite. Da jeg flyttet inn så bulte disse overalt, spesielt på toppen. I går rev jeg ned disse og fant ut at det var tapet under.


Som med alt malingsarbeid avgjør underlaget og forbehandling sluttresultatet når du skal behandle mur. Alle murunderlag er forskjellige og trenger tilpasset behandling. Har overtatt en leilighet hvor det var stygt lagt glassfiberstrie i stue. Den gikk av (i overkant) lett.


Måtte nok ha fjernet uansett, for satt ikke godt. Under har det vært ymse, blant annet papirtapet og forskjellige malingstrøk ser det ut til. Nå kan du skape din helt egen betongvegg og være med på en av tidens største tendenser. Med de stilige fototapeter fra Sohu-shop kan du raskt og enkelt få en flott, stilig og rå betongvegg i din stue , på soverommet eller kjøkkenet. Jeg har lagt nytt gulv i stuen og skal da selvfølgelig legge lister.


Betongvegg i stuen

Utfordringen ligger i at veggen er betong (eller noe tilsvarende, er ikke helt kyndig nok til å vurdere materialet). Jeg har lest en del på internett, men veldig mange anbefaler å lime eller skru. Jeg er ikke fornøyd med noen av de løsningene.


Stuen min ser veldig lik ut og jeg har også betong i bakvegg. Tipsene som har kommet her er gode og jeg har selv fulgt mange av dem tidligere. Fikk mange gode tips i tråden min, men har landet på dette som de beste tipsene så langt. Tips til sparkling: Før du maler er det viktig at du flekksparkler mindre hull og ujevnheter i veggen. Se hvordan du gjør det i videoen nedenfor.


Betongvegg i stuen

Jeg har en rektanguler stue som dessverre ikke gir rare mulighetene for plassering av høyttalere. Dette er klassisk leilighet i høyblokk fra sent tall, men heldigvis er det ikke spesielt lytt slik at naboene ikke plages av musikken min. Dyktige fagpersoner med bred erfaring innen produksjon, salg og prosjektledelse. Skal du rive en vegg?


Da må du sjekke dette Tekst: Øivind Skorve, 1. Si meg hva slags vegg det er, så skal jeg fortelle deg hvordan du. Vi skal legge nytt gulv i stue , spisestue og gang. Huset vårt er ikke så stort så likt sammenhengende gulv i disse rommene tror jeg vil bli bra. Tak og vegger har ferdigmalt panel og smartpanel i fargen bomull.


Jeg ønsker også å ta hensyn til møblene vi har fra før som er lyse, salongbor spisestue og skjenk er i lys bjørk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg