fredag 6. juli 2018

Min slekt

Min slekt

Min slekt – skjemahefte I dette heftet kan du fylle ut dine slektsopplysninger på fire forskjellige slektstavler. Selv om PC-en er et viktig redskap også i slektsgransking, så kan det av og til være godt å få noe ned på papiret. Dette kan være årets julegave til deg som leter etter slekt i Nord-Amerika. Hvordan finne opplysninger om slekt.


Min slekt

Det er mange muligheter til å drive med slektsgransking på nett. Digitalarkivet er Arkivverkets nettportal for å søke i. Odd Iversen - min mormors slekt. MyHeritage er det beste stedet for familier på nettet. Vidar Pedersen - min morfars slekt.


Geir Edvard Lyng - min farmors slekt. Lillegaard - min farfars slekt. Ingvar Kvåle og Steinar Gårdvik - bildemateriale fars slekt. Vi ser frem til å høre fra.


Min slekt

Er du interessert i slektsforskning? Slekt og Data er Norges største organisasjon for slektsforskere. Som medlem får du kunnskap, hjelp og inspirasjon til å finne. Velkommen til Boken min ! Har du skrevet en bok? Det eneste du trenger å gjøre er å betale for de bøkene du kjøper selv.


Med vår enkle publiseringsveiviser kan du laste opp din bok og lage omslaget du ønsker. Etter at jeg var ferdig med å forske på min egen slekt så har jeg hjulpet flere personer med å lete etter sine aner, og sett hvor moro det er for folk å finne sine egne røtter. Jeg fortsatte derfor med å samle på navn og har etter hvert fått mere enn 150. Håll reda på din släkt med MinSläkt! MinSläkt är ett svenskt släktforskningsprogram för Windows.


Min slekt

Programmet vänder sig i första hand till dig. Søk Fortere, Bedre og Smartere her! Finn Gratis Slektsforskning På Nett. Hun har skrevet en rekke artikler om slekt og data, og er en ettertraktet foredragsholder både i Norge og USA. Vi har følgende formater.


Sendes innen 2-virkedager. Jeg tok kontakt med henne og det viste seg at hun var gift med en fetter av min farfar. Da kan vi hjelpe deg, vi gir ut boken din på ShopMyBook.


Dette var den spede begynnelse på det som skulle bli min store hobby. Jeg reiste til Drangedal for å ta stedet nærmere i øyesyn, jeg ønsket så gjerne å se der slekta kom fra, samt se om jeg kunne komme i kontakt med noen som var av samme familie som meg. Min farfar Tollef ble sjømann og senere jobbet han som vaktmester på Nitedals krudtverk og senere på Røde Kors Hospital i Oslo. Men hvordan gikk det med Hans og Karen Marie?


Hvem var de og hvem var deres foreldre? Karen kom fra Tønsberg, så jeg prøver å finne henne i kirkebøker derifra. Et eksempel på et oppdrag går på å finne slekt generasjoner tilbake og lage en håndutfylt anetavle.


Tavlen som brukes til håndutfylling er NSF sin 5-generasjons anetavle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg