torsdag 26. september 2019

Trelim på isopor

Svært fleksibel og sterk fugemasse. Isopor er polystyren, så det er mulig den klarer å lime det. Prøv med en liten bit først så ser du det. Et frostsikkert trelim for liming innendørs under tørre, men kalde forhol som f. Gir en sterk og fargeløs fuge. C Åpentid: Maks min.


Vannfast trelim basert på Polyuretan, for montering i fuktutsatte miljøer. Limet sveller og skummer noe under herding, doseres med måte. For best og raskest fiksering fuktes materialene før montering, benytt gjerne ESSVE Aktivator. Materialene skal være rene og fettfrie.


Modellflybutikken var veldig behjelpelig, og de hadde en lynlim-variant for isopor og en litt mer tregtlimende fra UHU. Siden jeg skulle lime isopor til hardplast var UHU limet fortreffelig sa de, og det stemte på en prikk. Det jeg trengte limt er nå limt.


TRELIM HURTIG er et sterkt lim som fester på ca. Limet er fugefyllende og renner ikke, dette gjør at påføringen skjer raskere og enklere. Dette produktet (Uhu Lim til Isopor 40g) har dessverre ingen beskrivelse ennå.


Det meste kan limes og repareres - f. Trelim , superlim, kontaktlim og mye mer. Vi har alle mulige varianter, og du finner dem på flaske, tube og patron - montasjelim, epoxylim, trelim og mange andre limtyper. Cascol trelim er blokk-, fuge-, kant- og monteringslim til innendørs bruk.


Passer også til liming av harde og vanskelige treslag. Limfugen er fuktighetsbestandig og hardelastisk. Hurtigherdende trelim for liming av tre innendørs i tørre rom. Limer de fleste materialer bortsett fra polyeten og isopor.


Forbruk - mper liter. Det er polystyrenplater ( isopor ) bare ikke eller lite ekspandert, altså høyere tetthet og styrke. Veldig kjekke til nettopp slik bruk.


Men de smelter de også hvis du bruker GW-spray og superlim på dem, men ikke fullt så ille som vanlig isopor. Mitt tips er å dynke dem med utvannet trelim. Bruk en stor pensel, så går det kjapt. Limte materialer settes under press i minst min.


Trodde isopor var isopor jeg men der tok jeg feil. Har både epoxy min og vanlig CA med kicker så tester det jeg tror jeg. Så på det PU limet fra biltema, det kom i sånn alu pølse. Hvordan får du det ut av den uten å kline for mye.


Fyller du en fugepistol med det som er inni eller what? Praktisk lite stativ til dine epoxy tuber. Holder tubene på et ste med tuten ne. TECer ikke aggressiv og er derfor ypperlig på speil (skader ikke sølvbelegget), isopor (løses ikke opp), akryl, naturstein som marmor, skifer, granitt, etc.


TECkan raskt lakkeres eller overmales. Har noen paneler jeg skal lime på monteringsplater av mdf og kryssfinèr. Mange limtyper etser jo inn i slikt, og lurer litt på hva jeg kan bruke her. Fikk tips om Tech på byggmarkedet.


De skal henge opp ne men er veldig lette. Spørs litt hvilken isopor som velges. Tenkte å ha et lag utenpå som garanterer at den ikke kan synke, men det finnes også flere typer av isopor.


Det skal visst ha vært en type isopor som har vært i vann over en tid på år også, så det skal være mulig. Uhu Kontaktlim Power 45ml Uhu Lim til Plastik ML Mr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg