fredag 19. januar 2018

Hulkillist skråtak

Hulkillist skråtak

Skal til å liste badet med hulkillist. Badet har både rett og skråtak , og i den forbindelse har jeg søkt litt for å finne en løsning på hvordan bruke hulkil der skråtaket møter kneveggen. Fant en artig video på som kansje andre også vil ha glede av.


Min store skrekk er hulkillist i skråtak. Men praksis, slipper jeg. For jeg har nemlig funnet ett annet. Tidligere var rommet med skråtak under trappen ubenyttet. I nisjen fikk vi plass til.


Hulkillist Sagejig Film Nett. Plateisolering der løsull ikke er mulig. Skråtak på stue skal Iektes ned med lydbøyler og isoleres. Lokalisering: Del av skråtak over samlingsrom.


Posten inkl 1mm oppbrett på hulkillist. Hvis du bruker profilert hulkillist , kan du bruke gulvlist med samme profil på knevegg. Vi bruker da hjørneklosser. Disse hjørneklossene eller dekorklossene som de også blir kalt får du på stortsett alle byggevare forretninger. Listene er egentlig ferdig, og jeg har fått mekket det til greit, men er det egentlig noen bra måte å gjøre det på?


Der skråtaket går over til flatt tak er det jo ikke noe problem, men der skråtaket går over til vegg, hva pleier dere gjøre. Skal legge taklist på loftet, som har skråtak. Hadde vel strengt tatt kunne brukt to biter og kappet til jeg hadde funnet rikrig vinkel. Taket er på grader, hva blir vinkelen?


Fant ut at å skrive tak på den siden av listen som går opp i taket også gjorde det litt lettere å ha kontroll. Hvordan gjære taklister riktig. Tips - bruk prøvebit. This feature is not available right now. Please try again later.


Hos MAXBO finner du hulkil til tildekning av innvendige grader hjørner. Kjøp på nett eller i butikk. Jeg og hadde utfordring med skråtak og hulkillister. Taklisting: Innvendig hjørne mot skråtak med hulkillist. Bruk hjørnekloss, du klarer å gjære sammen men profilene vil ikke flukte.


Denne har skråtak , og jeg er usikker på hvordan man bruker å løse overgangen. Prøvde flere ganger før jeg lærte hvordan man skal kappe riktig. Jeg hadde problem med å kappe riktig. Så legger jeg ut på for at akkurat Du kan lære å kappe uten å ødelegge mange lister, som jeg gjorde.


Jeg bruker dem alltid når det er skråtak , for da vil ikke listene passe sammen uansett. Lett å bruke, og veldig pent! Det blir veldig pent. Liker man å spikke, er det ganske lett å lage fine hjørneklosser selv. Listing av skråtak med hulkillist.


Deler på denne siden. Hjelp for tilgjengelighet. E-post eller telefon: Passord: Har du glemt kontoen din. Lette etter video på korleis eg skulle kappe profilerte lister. Fann ikkje noke på , difor lagde eg denne videoen.


Der det går fra vegg til skråtak (sett nedenfra og opp) må vi jo bruke diamantlist, men hva gjør vi ellers? Vet ikke hvordan jeg skal få det pent. Regner med det dreier seg om frykten for gjæring av hulkil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg