torsdag 27. juli 2017

Lime isopor til betong

Betongen under er malt for mange år siden) Takknemlig for innspill! Jeg limte 80mmed 10cm EPS til etasjeskille i betong da jeg etterisolerte mot krypkjeller. Forside Konstruksjoner og isolering Lime isopor ? Du er nå innlogget, men du må aktivere brukeren din med aktiveringslinken som vi sendte til deg før du får publisere tråden. Denne eposten utløper om minutter.


SÅ, det jeg kommer fram til er å isolere med isopor.

Jeg isolerte det ene hjørnet av taket (ca 8kvm) ved å lime isopor platene rett på betongen. Dette virket meget bra, både på undersiden og oversiden (snø smeltet ikke). Det finnes et utall av muligheter når du skal feste i betong , og i videoen over viser vår ekspert Per Christian Mathiesen hvilke metoder du kan bruke. Er det for lite får du ikke inn festemidlet, eller det bøyer seg.


Monteringslim Brukes først og fremst til liming av gipsplate mot gipsplate, eller underlag av andre materialer enn nevnt tidligere. Modellflybutikken var veldig behjelpelig, og de hadde en lynlim-variant for isopor og en litt mer tregtlimende fra UHU. Siden jeg skulle lime isopor til hardplast var UHU limet fortreffelig sa de, og det stemte på en prikk. Det jeg trengte limt er nå limt.


Nå innreder vi kjelleren, og firmaet vi bruker nå mener (selvsagt) at vi må isolere helt opp til utvendig kledning.

Viktig at det bygger så lite som mulig utover, for kledninga bygger ikke så mye. Så blir det isopor og en slags fuktsperre? Men hvilke fasadeplater?


Skal ha vannbårende gulvarme så legger armeringsmatter som jeg kan klamre rørene i. Til slutt støpe Så da lurer jeg på 1. Hvilken pukk skal jeg bruke? Husk at det er gulvarme 3. Hva isolerer jeg med mellom betong gulv og ringmur? Limet er spesielt godt egnet til plast som ABS, pleksiglass og polykarbonat. Det egner seg imidlertid ikke til isopor eller fete plasttyper.


CTer utrolig enkelt å benytte til slike applikasjoner og brukes i dag av flere og flere håndverkere til nettopp dette. Vi har har forsøkt å vise hvor lettvindt det er å lime en svill til betong. Du kan også benytte CTtil liming av treverk til betongvegg eller murvegg.


CTforblir alltid myk og elastisk, noe som gir deg et varig. Lime depron på gulv, varmekabel på armering, støp, gulv: Bygger lavt , men isolerer elendig. Avrettningsmasse på gulv, 30mm XPS.


Siden det blir kaldt, vil jeg gjerne ha gulvvarme, men utfordringen er at det bør bygge så lite som mulig pga. Depron platene kan også limes til betong.

Der er det betong som underlag. For yttervegger av betong , og mur generelt, anbefaler vi å ha minimum halvparten av den totale isolasjonstykkelsen på utsiden. UNDERLAG Fester på nesten alle eksisterende byggematerialer, som f. Når det isoleres på innsiden reduseres varmetapet til betongveggen. Det er viktig for å oppnå god sikkerhet mot fukt og fuktskader på grunn av kondens.


Hvordan å feste isopor plater til betongblokk Isolerende en betongblokk vegg er et viktig første skritt mot målstreken veggene for å skape et attraktivt boareal. Polystyren plater fastsette at isolasjon, men bare hvis den skal plasseres. Utenpå overflatebehandles blokkene med fiberpuss og en gjennomfarget silikonbasert sluttpuss.


Da materialene var valgt, begynte vi å tenke design. Platene skal ikke tapes om du skal legge folievarme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg