mandag 14. september 2020

Strikke teppe av restegarn

Fine tepper til gode priser. Kjøp dine favoritter hos Ellos nå! Stort utvalg av dameklær for alle. Kjente merkevarer til gode priser.


Her finner du et utvalg av tepper på tilbud med opptil rabatt. Spar fra , , helt opptil Finn Beste Pris På Alle Dine Nå!

Det har gått med kilo og 3gram garn. Og tro meg, det er kjempevarmt! Teppet måler i bredde og i lengden. Dagens gratisoppskrift: Lappeteppe i restegarn Hver dag legger vi ut tips om en gratis strikkeoppskrift. Noen ganger er det en ny oppskrift, andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen.


Da er det enten å rekke opp, eller akseptere at det er et teppe av restegarn – og at det er de restene jeg har som bestemmer fargekombinasjonene. Men når jeg skal strikke et så stort teppe som dette er, må jeg kjøpe garn til slutt likevel. For å få nok, rett og slett.


Og sa blir det rester til neste prosjekt.

Så slik holder jeg på, da. Skjønner godt valgets kval. Men tenker at med ulike tykkelser på garnet, kan det kanskje være lettest å strikke riller og fordele tykkelsene jevnt utover i teppet ? Pledd av restegarn For ca en måned siden fant jeg ut at jeg skulle kvitte meg med litt restegarn , så jeg satte i gang. Jeg ser for meg et seigt og tungt strikketøy på slutten.


Enn så lenge går det lekende lett å strikke , selv om høyre skulder klager litt og krever pauser innimellom. Det trengs siden jeg har et rikholdig lager, særlig av sokkegarn, så hvis jeg noen gang skal få lov til å kjøpe meg nytt spennende sokkegarn er jeg nødt til å få brukt opp mye av det gamle. Fantastisk flott teppe ! Og ja - det formerer seg her hos meg også!


Før jul strikka jeg luer av restegarn og ga bort til noen som trengte noe varmt på hodet i en tøff hverdag. Men har masse igjen enda, og dette ga meg inspirasjon! Jeg har haugevis med restegarn.


Pussig, jeg har også startet på et teppe av restegarn , men som du, har det blitt mange turer i garnbutikken! Det er nå slik jeg er skrudd sammen! Forandrer mening bare jeg snur meg! God helg og klem fra meg! Store Rabatter her De Beste Priser Nå!


Denne siden ble sist oppdatert , og inneholder oppskrifter. Det finnes utallige måter du kan lage julepynt av restegarn på.

Hvordan bruker du opp restegarn ? Da jeg var yngre pleide jeg å strikke lapper av restegarn. Er litt herlig å strikke av restegarn ,da blir det farger og striper i massevis. Usikker på hvem som skal få sokker, men ett par ankelsokker skal jeg selv ha. Ser man nærme etter vises skjøtene i fargeovergangene.


På avstand ses det knapt. Jeg syns ikke det gjør noe i et slikt type arbeid som dette. Pleddet har et litt røft uttrykk og det blir bare forsterket av denne måten å feste trådene på. Jeg kan dessuten strikke i vei helt til nøstene er brukt opp, så skjøtene kommer vilkårlig.


Restejanuar var ein kjekk månad. Me hadde konkurransar der ein kunne vinne litt av mitt restegarn (!) og diskuterte striper og tekniske løysingar. Og det kom inn mange gode tips til gode prosjekt å bruke restegarnet på. Så har du eit garnlager å slanke veit du kor du kan lese for å få inspirasjon.


Det kan være ei utfordring å strikke noe av restegarn , dette er lageret mitt av alpakkagarnrester. Mykt og godt garn, men jeg syns ikke det duger til annet enn luer egentlig, i større plagg syns jeg det drar seg, og ull varmer bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg