mandag 25. mai 2020

Striping av grått hår

Hårkuren får tilbake din naturlige hårfarge uten bruk av fargestoffer. Bredt utvalg av populære skjønnhetsmerker innen sminke, hudpleie og hårpleie. Ta vare på deg med skjønnhetsprodukter fra eleven. Handle raskt på nettet.


Det er også et steg på vei mot det grå , skal vi tro eksperten. Du kan ikke gå rett fra farget til grått hår , så en naturlig del av avfargingen er å farge håret lysere.

Derfor er et lite tips til de som vurderer å gå over til det grå – start å farge håret ditt litt lysere. Glattere hår reflekterer lys, og demper linjer og rynker i ansiktet ditt. Et silikonserum eller hårolje får håret til å skinne.


Sørg for å bruke en fuktighetsbevarende shampoo, og en keramisk belagt rettetang. Attitude er en nødvendighet til grått hår. LANGT OG GRÅTT : Tonje Nové Sønsteby har alltid følt seg vel med langt hår , og kommer aldri til å farge det.


Hun synes det er fantastisk flott med gamle damer som har det lange grå håret oppsatt. Har du blondt hår vil de grå ofte synes litt mindre, men de kan fremdeles ha en helt annen fargetone enn håret ditt.

Et smart triks her er å legge inn noen lysere striper som glir godt sammen med de grå. Hvis du syns håret ditt ser gyllent ut i forhold til de grå , kan du bruke en lillashampo for å få en kaldere tone som matcher bedre. Er det mer skånsomt å stripe håret enn å helfarge? Ja, når du striper håret er det kun deler av håret som behandles, så derfor blir dette mer skånsomt.


Det er viktig at kjemiske behandlinger får nok luft, så hvis en helbleking blir pakket for mye inn, koker man håret , og det får stygge konsekvenser. Hvor ofte bør man stripe håret ? Siden grå hår er striere enn resten av hårstråene dine, har de en tendens til å stikke opp og ut. Prøv derfor en smoothingkrem for å få dem til å ligge naturlig sammen med resten av håret. En annen fordel med slike kremer, er at de gir håret fukt, noe grått hår ofte trenger mer av. Han forteller at kvinnene som havner i frisørstolen hans sjelden ønsker de små grå velkommen.


De fleste norske kvinner velger å farge håret , sier frisøren. Her femten gode grunner til å ha grått. Ifølge nettsidene til Oprah begår nemlig svært mange av oss disse feilene når det gjelder hår og hårfarge: 1. Du prøver å skjule grå hår. Mange som finner grå hår får panikk og satser alle kluter til for å skjule dette.


Men nå sier ekspertene at du bør tenke deg om før du griper etter boksen med hårfarge. Det gjør at håret blir helt mettet av fargepigmenter og det blir nærmere svart. Men det verste jeg har sett er personer som har prøvd å lysne, bleke eller avfarge håret hjemme.

Som resultat får de gjerne rosa, oransje eller generelt misfarget hår. Dere som har fått masse grått hår. Jeg er mørk og de grå hårene viser veldig godt. Grått hår striper : en fin frisyre. Hvis du trenger mer inspirasjon, bare bla i kategorien grått hår.


Eg har hatt ganske mørkt hår og det har krevd farging kvar fjerde uke sidan eg er såpass grå. I slutten av mai stripa eg håret og for en måned sidan tok eg en glansvask. No kan eg nok koste på meg ei runde til snart, men det er for glansen si skyl ikkje for dekking av grå hår.


Her finner du produkter som egner seg godt for grått hår og anti-aldring. Produktene gjør håret ditt mer glansfylt, og tilfører det liv og vitalitet. Lyse striper i grått hår : en fin frisyre. Men ettersom man ikke behøver å behandle håret like ofte, kan man spare igjen på noen frisørbesøk, og håret blir heller ikke like slitt.


Er du ute etter ideer til striper frisyre ? Behandlingen til ELLE var sponset av Gevir. Du må jo farge håret ! Selv om mange hjemmekit for striping av håret ofte kommer med verktøy for å påføre blekemidlet, anbefaler Skau at du heller prøver en litt mer kunstnerisk metode. Hvis man skal stripe håret hjemme, så gå ut å kjøp en liten fargepensel og en skål.


Jeg har følt meg som en avviker. Pensle forsiktig rett på håret i tynne striper og med lite bleking på penselen. Tror nok det er vanlig pris i byer, selv om jeg aldri har stripet det her selv.


Jeg stripet håret mitt i USA en gang, betalte kr 70- for klipping og striping på en stor, fancy salong. Heftige priser mange steder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg